سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در معادن بردسکن

سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در معادن بردسکن

به گزارش تیتر۲۴، رئیس اداره صمت بردسکن با اشاره به اینکه فقط یک معدن دولتی در این منطقه فعالیت می‌کند، افزود: شهرستان بردسکن دارای ۸۹ واحد معدنی است که از این تعداد، ۵۹ واحد دارای پروانه بهره برداری و ۳۰ واحد دارای پروانه اکتشاف هستند.

سیدحسین هاشمی ادامه داد: هم اینک از این تعداد واحد معدنی در شهرستان بردسکن، ۳۶ واحد فعال و بقیه در حال تجهیز کارگاه هستند.

وی اشتغال زایی در معادن را به صورت مستقیم بیش از چهار هزار نفر و به طور غیر مستقیم، بیش از ۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

رئیس اداره صمت بردسکن با اشاره به فعالیت و راه اندازی ۱۴ کارخانه فرآوری مواد معدنی به منظور جلوگیری از خام فروشی در حوزه طلا، مس، آهن، کاتد مس و شمش طلا، افزود: این شهرستان با تنوع معدنی بی نظیر، دومین قطب معدنی در خراسان رضوی است.

هاشمی همچنین بر جذب ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن و یک درصد فروش معادن تاکید کرد و گفت: فقط در سال ۱۴۰۲، مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن به شهرستان اختصاص داده شد که صرف راه‌های شهرستان شد و برای امسال که باید درآمد سال گذشته را به آن اختصاص داد، هنوز رقمی از این محل به شهرستان اختصاص داده نشده است.

منبع:تحلیل بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای امروز:

پیشنهادات سردبیر: