رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: از روز شنبه تخصیص و عرضه ارز وارداتی افزایش می یابد.
به گزارش اکوایران به نقل از همشهری آنلاین، همانطور که عبدالناصر همتی از روز شنبه اعلام کرد، با بهبود دسترسی به منابع ارزی، تخصیص و عرضه ارز افزایش می یابد و در گام نخست، ۲ میلیارد دلار ارز به بخش تولید و واردات اختصاص می یابد.
با رفع محدودیت های صادرات نفت در چارچوب معافیت اخیر و بهبود دسترسی به منابع ارزی، دست بانک مرکزی برای افزایش چشمگیر تخصیص و تامین ارز باز شده است.
بانک مرکزی بخشی از ذخایر ارزی تقویت شده در ماه های اخیر را به چرخه عرضه ارز می فرستد و از شنبه هفته آینده تغییر محسوسی در تخصیص و عرضه ارز به صنعت ایجاد می شود و در مرحله اول دو میلیارد دلار عرضه می شود.
افزایش تخصیص و تامین ارز به ویژه برای کالاهای اساسی، مواد اولیه، کالاهای واسطه ای و نیازهای تولیدی می تواند از فشار بر قیمت ها ناشی از محدودیت واردات بکاهد و به کنترل تورم کمک کند.
سیاست بانک مرکزی در دوره جدید استفاده فعال از گشایش های ارزی اخیر برای تامین نیازهای واقعی اقتصاد، حمایت از تولید و حفظ ثبات بازار ارز است.


