به گفته گروه بین المللی Tasnim ، در سایه بسیاری از مباحث پیروی از توطئه ایالات متحده و صهیونیستی و کمک برخی از احزاب داخلی در لبنان علیه سلاح مقاومت ، و دولت و رئیس جمهور به بیانیه های واشنگتن ، نبیح باری ، رئیس پارلمان لبنان تسلیم شده اند.
نبیه باری در گفتگوی مطبوعاتی گفت که من از جوزف عون ، رئیس جمهور لبنان استقبال می کنم تا با حزب الله صحبت کند ، اما مهم است که دشمن صهیونیستی را برای اجرای توافق آتش بس فشار آوریم.
سخنگوی پارلمان لبنان تأکید کرد: ما آنچه را که در توافق آتش بس درخواست شده بود انجام دادیم و هیچ کس در مورد آن شکی ندارد. اما آنها (صهیونیست ها) هیچ یک از تعهدات را برآورده نکردند ، و این قطعاً مسئولیت آمریکایی ها است ، و همچنین این بدان معنی است که ما هرگز نباید همه برندگان خود را رها کنیم و آنها را روی میز بگذاریم.
این مقام ارشد لبنان گفت: “آنچه از ما خواسته ایم دو چیز است که لبنان اجرا کرده است: تأسیس ارتش در جنوب و عقب نشینی حزب الله از منطقه.” حزب الله از آن زمان حتی یک گلوله را شلیک کرده است و ما به تمام تعهدات خود پایبند بوده ایم ، اما اسرائیل به هیچ یک از کارهایی که باید انجام دهد پایبند نیست.
نبیه باری گفت: اسرائیل مجبور شد توافق آتش بس را اجرا کند و کاملاً از لبنان عقب نشینی کند ، اما هیچ یک از این اتفاقات رخ نداد ، اما رژیم تجاوز خود را علیه لبنان دو برابر کرده است.
در پایان ، رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که ما هرگز قبل از شرایطی که رژیم صهیونیستی موظف به انجام آن است ، سلاح های خود را تسلیم نخواهیم کرد. سلاح ما برنده ما است و بدون اجرای واقعی توافق آتش بس و بحث در مورد سرنوشت آن ، ما هرگز از این برگ دست نخواهیم برد.
پیش از این ، دبیر حزب الله -ژنرال شیخ نعیم قسیم همچنین در یک سخنرانی اخیر گفت: یک طرف خاص و برخی از صداها در لبنان همیشه این واقعیت را تکرار می کنند که مشکل اساسی سلاح مقاومت است. ما قبلاً شنیده ایم که سلاح مقاومت کشور را خاموش کرده است و مشکل سلاح های مقاومت این است که از ایجاد دولت جلوگیری می کند. ما از آنها می پرسیم که از چه طرفی به انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر و تشکیل دولت کمک کرده است؟
دبیر حزب الله -ژنرال تأکید کرد: از سلاح مقاومت منحصراً در مبارزه با رژیم صهیونیستی استفاده می شود. ما با تکیه بر قدرت موقعیت یابی ، وحدت ملی ، ایجاد دولت ، قدرت نظامی و آمادگی مقاومت ، با اشغالگران مقابله می کنیم.
شیخ نعیم قاسم گفت اولین مشکل سلاح مقاومت نیست. در عوض ، این اخراج اشغالگران اسرائیل است. شما مواضع خود را در اخراج اشغالگران می گیرید و به مقاومت و مردم این منطقه می پیوندید. آیا معنای خلع سلاح مقاومت را از طریق زور می دانید؟ معنی آن سرویس مجازی به دشمن است و این فتنه هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
پایان پیام/
منبع:تسنیم
