رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های خام دامی گفت: طبق آمار ماهانه ۶۰ هزار تن گوشت در کشور مصرف می شود.
به گزارش اکو ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عامریان رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های خام دامی گفت: بر اساس آمار از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال گذشته به طور متوسط ۵۷۰ هزار تن گوشت در داخل تولید می شود و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی هر سال تولید داخل، میزان واردات را اعلام می کند.
به گفته وی، در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۴۳ هزار تن، سال گذشته کمتر از ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز وارد شده است.
عامریان ادامه داد: با تک نرخی شدن ارز از دی ماه و افزایش قیمت نهاده های دامی، قیمت گوشت وارداتی دچار نوساناتی شد که کاهش مصرف را به دنبال داشت.
رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های خام دامی با بیان اینکه دولت به ازای هر کیلو گوشت وارداتی ۱۴ درصد ارزش افزوده می گیرد، افزود: پرداخت ۱۴۰ هزار تومان ارزش افزوده به ازای هر کیلو گوشت وارداتی به دولت منجر به افزایش قیمت ها شده است، این در حالی است که سال گذشته ۲ درصد بر اساس ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و واردات بابت ارزش افزوده وارداتی ۲ درصد بوده است. این در حالی است که دولت در شرایط فعلی باید امسال حمایت کند اما رقم مالیات را افزایش داده است.
این فعال بخش خصوصی افزود: طبق آمار ماهانه ۶۰ هزار تن گوشت در کشور مصرف می شود و در دهه اول محرم نیز ۳ تا ۴ هزار تن گوشت بیشتر مصرف می شود.
به گفته وی، با حذف واسطه ها، گوشت با تخفیف در اختیار هیئات مذهبی قرار می گیرد.
امیریان با بیان اینکه در توزیع گوشت قرمز کمبودی نداریم، گفت: قیمت فعلی هر کیلو گوشت وارداتی یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.




