به مذاکرات نه خوش بین و نه بدبین است

به مذاکرات نه خوشبین باشیم، نه بدبین

گروه سیاسی آژانس خبری Tasnim – قبل از شروع مذاکرات غیرمستقیم اخیر ایران ، برخی ادعا کردند که “مذاکره” می تواند نیمی از خصومت دو کشور را به پایان برساند و روابط ایران و ایالات متحده را به مرحله ای صلح آمیز و صلح آمیز برساند.

آنها نه تنها عمداً فقط ۱۰ سال پیش فراموش نکرده اند ، مذاکرات با دولت بی سابقه آن زمان (آقای روحانی) منجر به توافق کارگزاری شد ، بلکه دولت بعدی ایالات متحده از آن خارج شد ، بلکه خروج ترامپ را از توافق نامه ای که کاملاً در ایالات متحده بود ، سانسور کرد.

آنها همچنین به تهدیدات ایالات متحده در ۲-۳ ماه گذشته علیه ایران توجه نمی کنند. آمریکایی ها نه تنها نه تنها با ادبیات تهدید می شوند بلکه در چند ماه گذشته ، این ادبیات خصمانه تر شده است.

با این حال ، مذاکره مبنی بر اینکه دونالد ترامپ در حال قدم زدن و حتی خصمانه با ایران است و ایران را تهدید می کند ، هیچ نشانه ای از تغییر در عمل ایالات متحده به سمت ایران ندارد. ما در حال حاضر با رئیس جمهور در ایالات متحده روبرو هستیم ، که همچنین اصرار به مذاکره دارد. همچنین کشور ما را تهدید می کند.

۱- آرزو می کنم برخی بدانند که تلاش های ترامپ برای مذاکره با ایران چیزی بیش از یک بازی نبود. ادامه تهدیدها در طی مذاکرات توسط ترامپ و نماینده وی استیو ویتاکاف در غرب آسیا و مذاکره کننده ارشد ایالات متحده این پیام را حمل می کند: حتی اگر توافق در مورد مسئله هسته ای ، واشنگتن جلوی خصومت با تهران را نخواهد گرفت.

۲. برخی از هواداران دولت گفتند که قبل از مذاکرات که سیستم هنوز موافقت نکرده است ، گفتند که هرگونه مذاکره باید منجر به توافق شود؟ چه فایده ای برای گفتگو در جهان است (!) مذاکرات با ایالات متحده را می پذیرید ، اما بدون توافق تحت فشار مذاکرات قرار نگرفته است.

برخی همچنین گفتند که عدم مذاکره نشانه ضعف ما است و این باعث جنگ می شود که بدون شک بیشتر از ضرر مذاکره است. واقعیت این است که ایالات متحده دائماً به خصومت خود با ایران می افزاید ، همانطور که در بزرگترین ضربه سال گذشته با تهیه بمب های سنگر و تهیه ترور آیت الله سید حسن نصرالله توسط صهیونیست ها ، مهمترین و قدرتمندترین متحد ایرانی در جهان – مهمترین و قدرتمند ترین ایران در جهان است. شیعیان حوثی همزمان با مذاکرات به یمن حمله کرده اند و به نظر نمی رسد که این یک آیین مذاکره باشد.

۳- امروز- شنبه ۶ مه ، ۱۴۰۴- دور اول مذاکرات متخصص و دور سوم مذاکرات غیرمستقیم برگزار شد. در این دو هفته ، ما موضع خود را در مورد موضع غیرمستقیم ترامپ تحمیل کرده ایم و در واقع او را در جهان تحقیر کرده ایم.

اگرچه آمریکایی ها خود را برتر می دانند و ما را به عنوان قدرت ضعیف تر از خود می دانند ، اما این البته به این دلیل است که آنها قدرت نظامی بسیار بیشتری دارند. در حالی که ما به معنویت ، شجاعت و شجاعت خود توجه نمی کنیم که هر عامل مادی با اراده خود می تواند شکست بخورد. همانطور که ۴۷ سال این کار را انجام داده است – ما روش مذاکره را تعیین کردیم. ما همچنین محل مذاکرات را تعیین کردیم.

انتخاب پیروزی دوم مذاکرات جمهوری اسلامی مورد توجه چندانی نیست. ما با ابرقدرت جهان تماس می گیریم تا با ما مذاکره کنیم ، تا زمانی که خواستار محله خود شویم!

چرا ، چرا استیو ویتکاف ، مذاکره کننده ارشد ایالات متحده ، خواستار مذاکرات دور دوم در رم شد؟ از آنجا که ایتالیا از عمان بسیار نزدیک به آمریکا است! البته ، آنها بعد از هر دوره مذاکره گودبرداری کرده اند ، اما اگر تهدید هر کشوری در جهان لرزید و آن را مجبور کند که به ایالات متحده تسلیم شود ، نتیجه مذاکره با ایران را تعیین نمی کند و جدول مذاکره ای است که آن را تعیین می کند.

سخنان آنها ، البته ، روح متکبرانه خود را اثبات می کند ، و چند روز پیش ویتاکاف ، که “غنی سازی صفر ایران” هدف مذاکرات است ، به این معنی است که: آنچه ما با ایران انجام می دهیم مذاکره و دستیابی به چیزی نیست ، ایران اساساً کافی نیست تا از ما بخواهد. ما از ایران می خواهیم که “داشته باشند” و “باید” انجام دهند. در حقیقت ، همانطور که رهبر خردمند انقلاب یک ماه پیش خاطرنشان کرد: “آمریکا به معنای توافق متعادل نیست ؛ این به معنای دیکته کردن آنچه می خواهد است.”

در چند روز گذشته مذاکرات ، اظهارات ویتاکاف این واقعیت را اثبات کرد و اگر مذاکرات اصرار بر این امر داشته باشد ، مذاکرات در هفته های اولیه انجام می شود.

۴. هنگامی که آمریکایی ها در مورد تخریب دانش هسته ای ایران در طی مذاکراتی که اصرار داشتند ، می گویند ، آنها در مورد صادرات صفر نفت ایران صحبت می کنند و مذاکرات مربوط به موشک ، دفاعی و منطقه ای را می سوزانند ، در واقع موافق نیستند.

کمترین انعطاف پذیری مذاکره کنندگان در مورد این فشارها ، انجام آن بسیار دشوارتر است. در این شرایط ، اگر ایران بدون روشن کردن احزاب ایالات متحده اجازه لفاظی خود را اجازه دهد و توجیه کند ، در هفته های آینده با یک آمریکایی روبرو خواهد شد که ایران به طور کامل خواسته های خود را برآورده می کند ، مانند تیپ ، مانند بسیاری از عقب نشینی ، و با کمترین امتیاز و بدون کمترین پذیرش.

۵. نکته آخر به یاد داشته باشید که ایالات متحده چندین مجازات جدید علیه شرکت ها و افراد ایرانی و افراد خارجی که در تاریخ ۲۰ آوریل با ایران همکاری می کنند (یک یا دو روز برای شروع اولین دور مذاکرات) اعمال کرد.

در دو یا سه روز گذشته ، تعدادی از تحریم های نفتی علیه کشور ما توسط خزانه داری ایالات متحده اعلام شده است ، دوباره چند روز تا مذاکرات دور سوم! از طرف دیگر ، گفته می شود که در مذاکرات غیرمستقیم امروز – چه در سطح متخصصان و دیپلمات ها – نمایندگان خزانه داری ایالات متحده نیز انتظار می رود به تیم WITCAF بپیوندند ، که دقیقاً همان وزارتخانه ای است که تحریم ها را انجام می دهد و مردم کشور ما را تحت فشارهای شدید قرار می دهد!

در مصاحبه ای با مجله تایم ، ترامپ همچنین ابراز امیدواری به توافق کرد و دوباره ایران را تهدید کرد اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ، شخصاً منجر به حملات نظامی به ایران خواهد شد.

اینها مواردی است که باعث می شود مذاکرات خوش بینانه و افراطی نباشند. توافق نامه ای که ایالات متحده می خواهد ، اگر توسط دولت پذیرفته شود ، سرآغاز بسیاری از مشکلات و حتی بدتر از اخوان (بدبین) خواهد بود ، اما اگر توانایی های قدرتمند ایران و دستان قدرتمند را ببیند و مذاکره کنندگان ما می توانند حق ملت را اتخاذ کنند ، که با خوبی و حقوق ما خوب خواهد بود. در عین حال ، بیایید بدانیم چه موجوداتی را در کمپین مذاکره داریم و به جای نتیجه گیری یا مذاکره ، فکر کردن در مورد حل مشکلات داخلی ، به ویژه سوء مدیریت.

هوش

پایان پیام/

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای امروز:

پیشنهادات سردبیر: