ECUARAN: مطالعات نشان می دهد که شاخص بدبختی در زمستان گذشته بالاترین سطح را در استان یزد و بالاترین سطح در استان آردبیل تجربه کرده است.
به گفته اکوران ، شاخص بدبختی یکی از آماری است که نشان می دهد میزان بیکاری و تورم در یک استان چیست. بنابراین ، از کل بیکاری و نرخ تورم سالانه برای محاسبه این شاخص استفاده شده است.
به عبارت دیگر ، هنگامی که این شاخص بالا می رود ، بیکاری و تورم ، که دو عامل اصلی در ایجاد چاه برای خانواده ها هستند ، وضعیت خوبی پیدا نمی کنند.
نظرسنجی از آمار شاخص بدبختی استانی در زمستان سال ۲۰۰۸ نشان می دهد که بالاترین سطح شاخص بدبختی مربوط به استان آردبیل و پایین ترین سطح شاخص بدبختی در استان یزد بوده است.
وضعیت شاخص بدبختی استانی بهتر از میانگین ملی
مروری بر آمار شاخص بدبختی استان در زمستان سال جاری نشان می دهد که شاخص بدبختی در کل کشور ۱.۵ بوده است. با این حال ، نه استان کشور وضعیت بهتری نسبت به میانگین ملی و ۲ استان را تجربه کرده اند.
بر این اساس ، می توان دریافت که بهترین شاخص بدبختی در زمستان در استان یزد بود. طبق آمار ، شاخص بدبختی در استان یزد ۱.۵ بود که ۲.۵ واحد کمتر از میانگین ملی بود. به عبارت دیگر ، استان یزد نسبت به سایر استان های کشور وضعیت بهتری در بیکاری و نرخ تورم داشته است.
در آن طرف استان آردبیل ، که بیشترین سطح بدبختی را در زمستان دارد. شاخص بدبختی در استان ۱.۵ بود که ۱.۵ واحد بالاتر از میانگین ملی بود. به عبارت دیگر ، استان آردبیل در زمستان سال گذشته نامناسب ترین وضعیت رفاه و اجتماعی را برای خانواده های خود داشت ، با کل نرخ تورم سالانه و نرخ بیکاری بیشتر از سایر استان ها.
در این میان ، مطالعه استانهای بزرگ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است ، به عنوان مثال استان اسفان و خوراسان رازاوی ، به ترتیب. تهران و استان آلبرت با شاخص ۱.۲ و ۴.۳ از میانگین کل کشور بهتر بودند.





