بیمارستان Kermanshah شهید Raisi به زودی عملیاتی می شود

بیمارستان شهید رئیسی کرمانشاه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

به گفته خبرگزاری TASNIM کرمانشاهمرکز جامع سرطان شهید Raisi یکی از مصوبات سفر برتر رهبر است که در بیمارستان امام رضا واقع شده است و انتظار می رود خدمات رایگان به بیماران سرطانی ارائه دهد.

با توجه به اینکه بسیاری از بیماران همسالان و حتی استانهای همسایه به تهران می آیند ، راه اندازی این بیمارستان برای معالجه بیماران در غرب کشور مهم است.

اجرای بیمارستان در سال ۱۳۹۶ آغاز شد اما متوقف شد و در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت. تا سال ۱۴۰۱ ، این پروژه تنها ۴۰ ٪ پیشرفت فیزیکی داشت ، اما با کار جهادی تمام مدیران استانی و ملی ارائه شد.

ساختمان بیمارستان شهید ریزی در مساحت ۸۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه ساخته شده است و امروز به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومن می رسد و یکی از پیشرفته ترین مراکز جامع سرطان در منطقه است که می تواند تمام نیازهای غرب کشور را برآورده کند.

این بیمارستان که از مدرن ترین تجهیزات جهان استفاده می کند ، دارای ۱۲۰ تختخواب ، رادیوتراپی ، توموتراپی ، اسکن های برس و PET و علاوه بر ارائه خدمات بستری برای ۵۰ بیمار سرپایی است.

Manouchehr Habibi ، فرماندار Kermanshah امروز ، از آخرین وضعیت تکمیل و تجهیز این مرکز تخصصی برای درمان سرطان درمانی ، با حضور در بیمارستان ۱۲۰ بستر شهید ریزی بازدید کرد.

وی گفت: “این پروژه یکی از مصوبات بازدید رهبر عالی به استان کرمانشاه است و هم اکنون در حال انجام مراحل پایانی تجهیزات است و به گفته رئیس جمهور دانشگاه علوم پزشکی ، این بیمارستان تا پایان ماه مه قابل استقبال است.”

فرماندار کرمانشاه به اهمیت این مرکز در زمینه درمان سرطان اشاره کرد: با توجه به هزینه بالای درمان سرطان ، عملکرد این بیمارستان ، که کاملاً متعلق به دولت است ، می تواند خدمات مهمی را برای بیماران نیازمند شیمی درمانی و رادیوتراپی با هزینه بسیار کمتری نسبت به بخش خصوصی ارائه دهد.

حبیبی همچنین به تأثیر این پروژه در افزایش تختخوابهای سرانه بیمارستان در استان اشاره کرد و گفت که این بیمارستان می تواند برخی از کمبودهای سرانه تخت های استان را در استان جبران کند. سایر پروژه های بیمارستانی مانند Ravansar ، Saleh Babajani و ۵۴۰ Cermanshah نیز در حال پیگیری هستند.

علی سوروش ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، همچنین به بخش های مختلف بیمارستان شهید ریزی اشاره کرد و گفت: “این بیمارستان مجهزترین بیمارستان تحت درمان با سرطان در ایالت و تنها بیمارستان درمان سرطان در ایالت در غرب کشور در زمینه تشخیص سرطان و درمان خواهد بود و شامل بیمارستان ، تشخیص ، رادیوتراپی و درمان درمانی است.”

وی گفت: “هدف ما نصب تجهیزات سرمایه بیمارستان در دو یا سه ماه آینده است تا بیماران بتوانند بدون نگرانی از مراقبت های بهداشتی دریافت کنند.” ما همچنین امیدواریم که اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات تخصصی ، از جمله توموتراپی و کالیبراسیون ، در سفر دولت به استان نیز استخدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: درمان در این مرکز عمدتاً رایگان یا با تعرفه های دولتی خواهد بود ، که با بخش خصوصی متفاوت است و به بیماران نیازمند کمک می کند.

پایان پیام/

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای امروز:

پیشنهادات سردبیر: